Meldingen
Wis alles

Microdosing

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
262 Bekeken
(@shroomstocks)
Active Member Admin
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 10
Topic starter  

Hi allemaal,

Het microdoseren van psychedelica wordt meer en meer populair. Naast bekende smartshops en Red Light Holland zie ik nu ook verschillende reclames van klein opgezette bedrijfjes die kant-en-klare microdosing pakketjes verkopen. Microdosing is het om de zoveel dagen nuttigen van kleine hoeveelheden psychedelica, zonder hierbij te trippen. Veel mensen die microdoseren ondervinden veelzijdige voordelen, variërend van een hogere creativiteit, meer focus, en meer openheid in sociale contexten.  De psychedelica die hier van toepassing is blijft bepekt tot magische truffels, want LSD is uiteraard illegaal.

Persoonlijk microdose ik al een ruime tijd, waarbij ik tussendoor wel een pauze van een aantal maanden inlas. Voor- en nadelen verschillen echt van persoon tot persoon, dus neem mijn mening met een korreltje zout. Wat ik echter persoonlijk merk is dat ik mezelf net wat meer openstel in gesprekken, en daarnaast net wat meer energie heb met alles. Ik leg de nadruk op "net" omdat het niet moet worden gezien als een wondermiddel. Naar mijn mening zijn het subtiele effecten, maar deze zijn voor mij wel degelijk aanwezig. Mocht je ook interesse hebben in microdosing dan kan het raadzaam zijn nu al per dag jezelf een cijfer te geven over hoe je je voelt. Wanneer je eenmaal start met een microdosing periode (periode van meestal +/- 2 maanden) blijf je dit doen, en kijk je simpelweg voor jezelf of je een verschil ziet.

Heeft iemand hier ervaring met microdosing?


   
Citeren
AzureSky
(@azuresky)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 3
 

Jazeker, hier spreekt een mede microdoser. Ik verbouw mijn magische truffels zelf, helemaal niet zo moeilijk 😳 2 dingen die handig zijn om te weten. Wat men vaak over het hoofd ziet is dat de grootte van een ideale microdosis wel degelijk verschilt van persoon tot persoon.Als je er echt werk van wilt maken is het daarom raadzaam een precisie weegschaal te kopen, en te bekijken hoeveel gram het beste voor jou werkt. Idd, schrijf ervaringen van verschillende hoeveelheden op in een notitieboekje zoals je al aangaf. Daarnaast zijn er combinaties die naar mijn mening positieve effecten versterken, in ieder geval voor mij. Een voorbeeld hierbij is pure chocolade, wat het effect van psilocybine vergroot.


   
BeantwoordenCiteren
Deel: