Wat valt er zoal on...
 
Meldingen
Wis alles

Wat valt er zoal onder psychedelica?

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
223 Bekeken
(@leonevd)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

Op de website wordt LSD, DMT en paddo’s genoemd als psychedelische drugs  Valt medicinale wietolie ook onder psychedelica?


   
Citeren
(@shroomstocks)
Active Member Admin
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 10
 

Hallo Leonevd, welkom op het forum!

Jazeker, wanneer we het hebben over psychedelica valt ook medicinale wietolie / CBD hieronder. Ook hier vinden momenteel onderzoeken in plaats. Mocht je interesse hierin hebben, dan wil je je mogelijk eens verdiepen in het bedrijf Revive Therapeutics. Dit is een bedrijf dat onder andere CBD wilt inzetten bij bepaalde leverziekten en zeldzame aandoeningen. 

De huidige koers, en een klein profiel over dit bedrijf vind je hier: https://shroomstocks.nl/bedrijven-binnen-psychedelica/#ReviveTherapeutics

Waarom wil je er meer over weten als ik vragen mag. Goede ervaringen met CBD?

 


   
BeantwoordenCiteren
(@leonevd)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 2
Topic starter  

@shroomstocks Dank je voor de info Beetje late reactie van mij Ik denk zelf dat wietolie CBD hier niet onder valt. Wel wietolie met THC omdat dit een psychoactieve effect geeft en CBD niet. Daarom is wietolie met THC niet legaal te koop Ik heb periodes dat ik slecht slaap en geeft een paar druppels wietolie met THC mij een betere nachtrust.  Ik heb al eens CBD geprobeerd maar dit hielp mij niet om beter te slapen Mogelijk helpt het wel tegen andere klachten.


   
BeantwoordenCiteren
(@shroomstocks)
Active Member Admin
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 10
 

@leonevd Hoi Leone! Ik ben het met je eens dat er sprake moet zijn van psychoactieve stoffen om onder psychedelica te vallen. Afgaande van jouw antwoord was ik ook wel benieuwd met welke vorm van CBD het bedrijf uit mijn eerste reactie (Revive Therapeutics) werkt. Ik heb er wat documentatie op nagelezen en kwam uit op het volgende:

"Clinical and pre-clinical data suggest that THC has positive effects on treating pain and CBD has positive effects on treating pain as well as, but is not limited to, a number of inflammatory diseases, skin disorders, and liver diseases"

"The Company’s buccal delivery technology, based on microencapsulation, will initially deliver either THC or CBD alone or as a combination of THC and CBD for the recreational and medical cannabis and health and wellness market."

---

Ik kan niet terugvinden waar uiteindelijk de voorkeur naar uitgaat. Er wordt waarschijnlijk nog onderzoek gedaan naar wat de beste behandelmethode is. Is dit enkel THC of CBD, of een combinatie van beide? Interessante ontwikkelingen! Link naar het document vind je hier: https://webfiles.thecse.com/sedar_filings/00034460/1810261531024711.pdf

 

 


   
BeantwoordenCiteren
Deel: